Followers

Search my Blog

MENGAPA AKU CEPAT TERASA HATI..

Assalamualaikum...
Apa khabar para2 blogger sekelian, moga2 cuti anda penuh dengan keceriaan.. Hari ni dan hari2 seterusnya aku cuba untuk tak mau buka FB lagi.. Saja je dan nak try tengok lama mana aku boleh bertahan kalau x buka FB..Semalam aku terasa hati sbb FB dan aku telah membuat keputusan yg aku nak rajuk kejap(konon2nya la kan)hehehe.. Tapi selama mana aku boleh tahan dengan rajuk ni aku pun x tau..sedangkan bila line tenet xde sekejap pun aku mengelisah dan x leh duduk.. Inikan pulak line dok elok tapi aku tak mau bukak..Lagi la aku mengelisahkan.. Entah la, aku pun x tau sbb apa yg aku boleh terasa hati.. Kadang2 bila difikirkan mungkin sbb umur kot..

Ya la..Kebanyakan friends2 dlm FB tu byk yg muda2 dan kira2nya pangkat adk2 la.. Kalau ada yg berumur x byk, mungkin sikit je.. Oleh kerana aku ni dah berumur mungkin cepat terasa hati dengan yg muda2 ni..Kadang2 terasa diri dan ingin menangis dgn sikap mereka.. Seperti malam tadi, aku terasa sangat dan aku malas la nak story kat sini nanti depa baca x best la plk.. Aku hya dapat luahkan apa yg aku rasa dlm hati ni hya pada laman blog ni je.. Kadang2 aku rasa meluat dgn sesetengah org yg wat2 syok suci tu... Padahal umur baru setahun jagung dah pandai wat mcm tu.. Haiiii apa yg aku merpek ni, takkan marahkan seorang minah yg x berapa matang ni aku sampai jadi mcm ni..Hemmmm bosan bosan bosannnyyyaaaa

Ya ALLAH..tenangkan hati hamba mu ini yg lagi dlm kemarahan dan berikanlah hamba mu ini sedikit ketenangan agar dapat ia menjadi org yg waras semula dlm menempuhi hari2 yg mendatang..janganlah kau membuat hati ini dlm kebencian kerana diri ini tidak mahu mencari musuh.. Diri ini hya ingin memiliki kwn2 yg baik dan kau makbulkanlah doa hamba mu ini..Hidup didunia ini hya sementara dan tiada seesiapa yg akn kekal di dunia MU ini..

Tetiba air mata menitis bila aku memohon doa dan ketenagan dari ALLAH.. Aku jenis org yg mudah tersentuh dan cepat menitiskan air mata..Dalam aku sedang mencoret2 isi hati ini air mata mengalir dgn derasnya.. Mengapa hati cepat terasa dgn sikap sesetengah org dan bila kita diperlukan kita dilayan dgn baik dan bila kita x diperlukan kita dibiarkan begitu saja.. Mungkin aku sedar yg aku bkn lagi gadis suntil yg muda belia dan hya lah seorang ibu.. Mungkin sbb status ini aku merasakan yg aku x layak bersama org2 yg masih muda2 ni.. Tapi apa daya diri ini bila hati ini seronok dpt berkwn dgn mereka dan hya dgn mereka aku merasakan aku mempunyai byk adk..Walaupun adk2 sendiri pun belum tentu menyayangi aku begitu..Tapi aku gembira sbb aku mengenali adk aku ni dlm FB, hya dia yg selama ini selalu ambil berat tentang aku dan aku pun sayang dia mcm adk aku sendiri..

Aku memanggil dia dik mie..Dik Mie seorang yg baik dan aku harap dia akn berjaya dlm hidup dia..walau pun dia ada kekurangan diri dia tapi dia tabah dan aku sayang dia..Adik Naz plk adk yg sangat jiwang dan dia terlalu suka seseorang tapi tiada balasan dri org tu..Aku kesian kat adk aku yg sorang ni..Entah bila dia akn bertemu dgn cinta sejati dia aku pun x tau.. Aku hya dapat mendoakan moga dia akn mendapat yg terbaik utk dirinya.. Adk aku yg seorang lg ni namanya Adk Apiz.. Dia seorang yg matang dan selalu memberi nasihat yg berguna pada adk aku yg bernama Naz ni.. Walaupun dia masih muda jgk, tapi pemikirannya matang.. Aku doakan moga dia akn mendapat yg terbaik utk dirinya jgk..Aku sayang semua adk2ku ini...Kerana mereka lah aku merasakan aku masih disayangi...Walaupun byk lg adk2 yg baik2 di FB tu tapi mereka bertigalah yg byk memberi aku semangat..terutama sekali adk Mie..sis syng u all sis hope u all boleh jadi adk yg baik utk sis sampai akhir hayat ini..Kamu semua selalu ada dlm doa2 sis...
dik mie
dik apiz


dik naz
Sebelum aku mengundurkan diri aku ingin segala kekusutan dlm hati ini dpt terungkai dan aku ingin menjalani hidup yg tenang.. Aku tak mau mencari masalah dgn sesiapa.. Biarlah hya aku seorang saja yg tahu dgn siapa yg aku x puas hati tu... Tak eloklah kita cakapkan namanya disini, bak kata org tua2 x baik mengaibkan org.. Jadi aku x mau la sebut2 nama dia kat sini... Cukuplah hati ini yg tahu siapa dia, mungkin dia masih x matang dan aku yg matang kenalah beralah dan x fikirkan sangat pekara ni.. Tapi aku tetap akn rajuk jgk pada FB..Aku nak tgk ada yg rindu kat aku x.. Kalau ada yg rindu maknanya aku masih disayangi dan ada yg ingat padaku.. Kalau x maknanya aku ni bkn sesiapa dlm diri mereka dan mungkin bkn sahabat bg mereka...Maaf andai aku terkasar bahasa..Biasalah bila hati tgh marah mcm2 yg kita nak luahkan dan ini hyalah sedikit saja yg aku rasa x puas di hatiku.. Sampai bertemu lagi di hari yg lain, maafkan diri ini andai ada yg terasa hati dgn penulisan aku ni.. Aku hyalah insan yg lemah yg hya mampu memohon maaf andai ada salah dan silap harap diampun... Apa2 pun aku sayang kwn2ku walaupun tiada yg sayangi aku....

0 comments:

Post a Comment