Followers

Search my Blog

MY PRECIOUS IRIS (ulasan)


Hemmm korang dah baca ke belum novel ni..Cintamama baru habis je, tapi mcm x seronok la plk sbb sebelum baca novel ni sepatutnya kena baca I LOVE U STUPIT dahulu baru boleh sambung baca MY PRECIOUS IRIS ni... baru la x pening kepala memikrkan..oleh sbb cintamama sudah tersalah beli hehehe..jadi terpaksa la langkau dulu..sebenarnya novel ni kesinambungan dari I LOVE U STUPIT(ILUS) sbb cintamama x tahu bagamana stoy dlm ILUS so xleh la cintamama nak bg rumusannya..

Cuma bg MY PRECIOUS IRIS (MPI) ni permulaan story dia agak memboringkan tapi tengah2 dan pengakhirannya sangat2 best dan sampai menangis2 cintamama.. Banyak jgk ayat2 yg kadang2 cintamama pening dan memikir sbb byk sangat bahasa2 yg dalam dan kadang2 kena baca betul2 baru faham..Kalau orang lain rasanya dah giveup nak baca novel ni tapi oleh sbb cintamama kaki novel tegar so cintamama anggap ini sebagai cabaran untuk cintamama.. 

Ok..berkenaan novel ni yg paling membuat cintamama menangis bila time Iris membaca wasiat terakhir suaminya yg merupakan video... sampai nagis2 sbb ayat suaminya sangat2 puitis dan menyentuh jiwa dan itulah wasit terakhir suaminya..cintamama beria2 la nagis sbb laki dia mati tapi last2 citer rupa2nya x mati pun, cuma koma... sbb cara penulis bercerita mcm suami Iris dah mati, tu yg buat cintamama tergelak di pengakhiran cerita ni hahahaha...

Hemmm kalau korang nak tahu bagaimana kesudahan citer ni hemmm beli la cepat..lg elok kalau korang beli I LOVE U STUPIT dan MY PRECIOUS IRIS bersama2 baru x pening mcm cintamama ni hehehehe.. Selamat membeli dan membaca ya kaki2 novel..

2 comments:

Unknown said...

Maaf nak tanya saya ada baca buku ni dan betul ke Firman hanya koma so happy endinglah cerita niii ohhhhh saya ingatkan sad ending sampai saya marah kepada melur jelita yelah First Time baca novel yang sad ending rupanya saya salah faham dengan plot cerita...

Unknown said...

Saya pun ingatkan sad ending. Saya baca buku ni pada tahun 2017 (pinjam dari kawan) dan tak puas hati dengan ending sampai laa saya terbaca review cintamama tempoh hari dan terus beli novel ni dari shopee balik. Harap tak dihantui novel ni lagi

Post a Comment