Followers

Search my Blog

PUASA DI HARI KE 2


Salam Ramadhan buat semua umat Islam di dunia ini, hari ini dah masuk 2 hari kita menunaikan tanggungjawab kita sebagai umat Islam..  So apa citer dengan puasa kawan2 semua.. Tak ada apa2 masalahkah, @ masih ada yang liat nak berpuasa ni :) .

Bagi cintamama dan keluarga  pula biasa2 saja, cuma pada hari pertama berpuasa anak bungsu cintamama terpaksa menahan sakit perut akibat perut masuk angin.. Nak bagi dia buka puasa pun sayang jugak sebab dah nak dekat sangat dah time berbuka cuma tinggal lagi setengah jam saja pun, sayang la kan kalau bukak time tu, betul tak kawan2... Tapi lepas saja dia berbuka time semua nak sembahyang dia muntah habis semua makanan yang di makan time berbuka tadi.. Kesian la pulak cintamama tengok dia.. Malam tu dia tidur awal dengan perut yang meragam tapi cintamama dah sapu minyak angin kat perut dia dah...

Hari ini hari ke dua dia berpuasa harap2 semuanya ok.. Cintamama tak mau la ajar dia selalu ponteng puasa sebab dia pun dah besar, dah darjah 4 pun(umur 10 tahun) so time ni la dia kena belajar, kalau demam ke tu tak pe la sebab ada alasan yang kukuh.. Kalau saja2 tak mau puasa hemmm tu tak boleh di biarkan.. Sebagai orang Islam kita wajib menunaikan apa yang di suruh dan elakkan apa yang di tegah.. Cintamama rasa semua ibu2 di dunia ni pun macam tu kan..

Cintamama harap Ramadhan kali ini akan membawa keberkatan pada kita semua termasuklah keluarga cintamama juga.. Walau berat mana dugaan yang ALLAH berikan Cintamama harap semuanya akan di hadapi dengan tabah..

0 comments:

Post a Comment