Followers

Search my Blog

MY NOVEL...

antara koleksi novel2 aku....
Novel dan aku tak dapat dipisahkan..macam aku dengan k-pop lah jugak :) Kalau nak dikirakan duit ringgit ni da tak tau dah banyak mana habis sebab novel ja.. Mungkin bagi orang lain itu satu pembaziran tapi aku tak kisah apa orang nak cakap yang penting itu hobi aku dan kita memang di galakkan rajin membaca, tak kisahlah baca apa jenis buku pun.. Jangan buku yang tak senonoh sudah la kan..

Rasa2nya dah tak terkira banyaknya novel yang aku baca sampai aku sendiri pun tak ingat.. Setiap kalai ke mall atau mana2 tempat yang ada kedai buku, mesti aku tak lepaskan peluang untuk tinjau2 apa novel2 yang terbaru dan yang belum aku baca lagi.. Bila dapat baca ia satu kepuasan dan mungkin bagi kaki2 novel dan love story mesti satu pendapat dengan aku kan, nak2 lagi facial expressions kita bermacam2 style.. sekejap tersenyum sekejap sedih sekejap tersipu2 malu dan yang paling syok tu ni mesti semua orang selalu alami bila baca novel love story hemm apa lagi kalau bukan nagis sampai bengkak mata2.. Semua yang aku sebut tu ada kat aku.. Kadang2 bila dah ending pun still nagis lagi.. Sampai orang kata kat aku " hai baca buku pun nagis".. Haaa tu la orang tak tau, kita bila baca novel ni kena menghayati baru masuk dalam jiwa story tu..kalau tak, tak akan faham story line dia.. Satu lagi kita mendapat kepuasan yang sangat2 seronok dan yang tu hanya kaki2 novel saja yang tahu..

Contoh novel yang paling banyak aku ulang baca adalah "Bicara Hati"... story dia sangat2 best dan bila di dramakan aku pun teruja sangat2 nak tengok.. Tapi akhirnya hampa sebab pada permulaan cerita dia ok best sangat macam yang dalam novel tapi bila dah sampai pertengahan dan ending dia mula dah lain sikit story line dia... Tapi kira ok lah...Ok lah aku pun dah penat duk pok pek pok pek duk story about novel aku ada masa kita pok pek pok pek lagi nuuuu hehehehe...

0 comments:

Post a Comment