Followers

Search my Blog

NAK PUASA DAH WEIIIII


Puasa oh puasa..korang dah habis bayar puasa yang tertinggal tahun lepas dah ka???? hemmmm kalau belum, cepat2 la ganti balik ya... sebut tentang puasa ni cuma tinggal tak berapa lama je lagi kan nak ke bulan puasa..rasa2nya lagi sebulan lebih nak puasa kan hemmmm ya la, sekarang bulan 5 tapi dah nak habis bulan 5 dah, lepas bulan 5 dah nak masuk bulan 6 lepas tu masuk bulan 7 pulak dan didalam bulan 7 tu lah kita akn berpuasa kalau tak salah pertengahan bln 7 tak pasti berapa haribulan tapi memang bulan 7 kita akan berpuasa...pejam celik pejam celik dah nak masuk bulan puasa, cepat je masa berjalan kan dah nak puasa dah hemmmm..

Nanti bila tiba bulan puasa, itulah saat yang ditunggu2 oleh semua umat islam menjalani ibadah yang mulia dan sentiasa menguji diri kita dengan hal2 yang dilarang oleh agama...yang paling seronok mesti la anak2 kecil yang baru2 nak belajar berpuasa... dan ibu2 mesti pusing kepala memikirkan menu yang harus dimasak sepanjang bulan puasa nanti hehehe termasuklah cintamama juga... sedangkan hari2 biasa pun sampai nak pecah kepala memikirkan menu untuk dimasak ini kan pula bila tiba bulan puasa, lagi la pening nak fikir... kalau jenis yang suka makan luar ni ok la, ada banyak menu di pasar ramadan.. tapi bagi cintamama orang dalam rumah cintamama ni tak suka beli lauk luar..mereka lebih suka makan masakan cintamama sendiri..katanya bersih dan dah tau terjamain tahap kebersihan dan yang penting lauk2 tu semua tak de yang basi....macam2 kan hehehe.

ok lah krang pun tentu ada pengalaman tentang puasa ni kan...cintamama harap korang tak kisah berkongsi dengan cintamama tentang zaman kanak2 korang bila tiba waktu puasa... janganlah malu jom la kongsi bersama2..tentu ada pengalaman yang kelakar belaku pada anda...macam cintamama pula, dulu2 masa cintamama masih kecil, rasanya dalam umur 5 tahun.. cintamama duk dalam bilik air sambil mandi bawah shower tu duk ngaga mulut minum air..hahahahaha, kelakar masa tu tak tau nak cakap la...bila fikir2 balik time dah besar ni malu ada menyesal ada semua adalah...tapi itu lah budak2..banyak ragam dan ceritanya... so macam mana dengan korang jom la kongsi dengan cintamama kat sini...

0 comments:

Post a Comment